לאכול, לעבוד, לאהוב. מסע של חיפוש עבודה.

eat-work-love-mask3

כשאנחנו חושבים על שוק העבודה בשנה האחרונה, הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה שאנחנו בתקופה הקשה ביותר לאבטלה ולחיפוש עבודה. הסביבה והחדשות משדרים לנו כל יום את כמות המובטלים שעולה, את מעט ההזדמנויות, השווקים שנסגרים – הכל נכון, אבל בואו ניקח את זה מזוית קצת אחרת.

נכון, קשה, אבל נסו זוית קצת שונה. במקום להתרכז בחיפוש, נתבו מאמצים דווקא לצמיחה.

לאכול

כל אחד שואל את עצמו עכשיו מה הקשר בין אוכל לבין מציאת עבודה? אז אסביר את זה פשוט: האוכל הוא הבסיס שלנו וגם בתקופה כזו מאתגרת של חיפוש עבודה רציתי להזכיר לך שגם הצבא צועד על קיבתו. או במילים אחרות, גם בתקופה כזו דואגים לבסיס ולחיים עצמם: אוכל הוא מקור נתינה לעצמך ולסביבה ולא סתם קרה שכל אושיה ציבורית וחברתית מעלה פוסטים על אוכל. 

כשמבשלים הופכים להיות יצירתיים יותר, מעניקים משהו למישהו אחר וגם חיים בריא יותר (זה פשוט בא טבעי כי בסופו של דבר בבישול יוצרים ופחות מתעסקים במשהו מוכן ומתועש). אז חשוב לנצל את התקופה הזו לתת יותר מעצמך ולהוציא יותר מעצמך, גם אם האוכל עבורך זה רק מטאפורה – אני בטוחה שיש בך את הדבר היחיד הזה שרק את/ה יודע ליצור!

מיתוג אישי

זוהי תקופה מצוינת להשקיע בעצמך. בכל שלב בקריירה אני בעיקר עושה למען החברה בה אני מועסק/ת, אבל עכשיו יותר מתמיד זה הזמן להשקיע במיתוג שלך: לכתוב, להקליט, ליצור, לפרסם, להעצים במגוון מדיות כמו אינסטגרם, לינקד-אין, פייסבוק, טיק-טוק – כולן פלטפורמות מצוינות על התחום שבא לך להבליט את עצמך. מתי לאחרונה פרסמת משהו מקצועי שלך ורק עבור עצמך וקהילת העוקבים שלך?

אסור לפספס את הימים האלו בהם מתפנה זמן מחשבה וחשוב להשקיע בעצמך! לייצר את הערך הייחודי שלך ולהבליט את עצמך מעל כולם. זה אולי נשמע מובן מאליו ושמעת את זה הרבה, אבל לא כולם עושים את זה ולא כולם מעלים תכנים עבור עצמם ולא למען חברה. מפתיע לגלות שדווקא לתכנים האישיים שלך יש היום הרבה יותר מקום מאשר לתכנים מקצועיים ומחקרים מראים (https://www.scribd.com) שלתוכן פרסונאלי יש חשיפה של 561% יותר מתוכן המפורסם על ידי חברה עסקית.

כדי למתג את עצמך חשוב להכיר את הערכים והחוזקות שלך, לא לזלזל ואפילו לחשוף את החולשות והקשיים שלך בתקופה הזו – להיות אמיתי. וכך מתוך מיפוי אני כמותג – להגדיר את המטרות והערך הייחודי שלך. מציאת הערך והייחודיות זה לא הכל, כי כעת חשוב להבין למי אנחנו פונים – כי הקהילה שלך בעצם מורכבת מהמון יחידים: עמיתים למקצוע, מנהלים, חברים טובים, מכרים רחוקים, מתחרים….? כל אלו בתוך העוקבים שלך, אז איך מנתבים? איך מתמקדים בקהל היעד שלי ולמי פונים? 

אפשר לתכנן למי פונים באמצעות שפה או מושגים או תועלת ייחודית שהקהל שלך מחפש וכך התוכן יתכוונן לקהל שלך. בכל העברת מסר, לא פחות חשוב – זה מי יקבל את המסר, ומי יבין אותו הכי טוב! לכן חשוב לשמור על שפה פשוטה, להיות ישירים ולציין למי פונים ולחיות את עולם הערכים והשפה של הקהל אליו אנחנו פונים.

וידאו, פוסט או תמונה?

בתקופה בה התוכן הוא המלך זה באמת לא משנה מה תבחרו. טוב… לא מדויק ולבחירת אמצעי התוכן דווקא כן יש השלכות שונות. מחקרים מראים שהמוח האנושי מעבד תמונה 60 אלף פעמים מהר יותר מטקסט ולכן תמונה, וידאו, אינפוגרפיקה וצבעים משפיעים יותר על היכולת של העוקבים שלך להיחשף אליך.

עוד מחקרים מראים שלוידאו יש 200% עד 300% יותר שיעורי צפיה מאשר תוכן כתוב. המשמעות היא: תהיו אמיצים ותחשפו את עצמכם בוידאו!

מגזינים מקצועיים

אני יודעת שחשבת לנוח, לאגור כוחות ולרוקן את הראש, צר לי לאכזב אבל לא כך פנוי המוח האנושי שלך. לא אומרת לוותר על השינה, כן? אבל בהחלט להמשיך להיות רלוונטיים ולהעמיק את התחום המקצועי באמצעות קריאה בתחום שלך וגם קצת מחוצה לו. הדרך היא לחפש לפחות 10 אתרים רלוונטיים שיעשירו אותך בתוכן המקצועי בו יש לך עתיד 😊.

נרשמים לניוזלטר (וכמעט הכל היום חינם) וניזונים ממידע בו השוק שלך מתנהל. מכירים מתחרים, מכירים את שרשרת ה"אספקה" למעלה ולמטה ולצדדים וקוראים את הטרנדים החשובים בתחומך. 

תופתע/י לגלות שבתקופה כזו ניתן לצבור הרבה יותר ידע ממה שצברת בתקופת התעסוקה שלך כי בחירת התחומים המעניינים אותך כעת היא שלך ורק שלך. כשחושבים על צמיחה אישית בבחירת מקום העבודה, אנחנו צומחים ולומדים תחומים חדשים. אין סיבה להפסיק כשאנחנו ללא עבודה וחשוב להמשיך להרחיב אופקים

קהילתיות ומעורבות חברתית

לכל מי ששואל מה הקשר בין זה לבין חזרה למעגל העבודה, אני עונה: קארמה! ואם נרחיב קצת, העניקו לאחרים כדי שאחרים יעניקו גם לכם ביום מן הימים. יש לך יותר זמן פנוי עכשיו? נכנסים לפורומים קהילתיים ומחפשים איך לתרום מהידע שלך לאחרים. מחפשים קהילות בהן אפשר להתנדב בתחומים שמעניינים אותך.

בכל מעגל כזה ניתן למצוא את הנפש התאומה שלך או אולי המעסיק הבא שלך. את הזמן שהתפנה במקרה שלי הקדשתי למעורבות חברתית בבית הספר כולל הקמת פעילויות התנדבותיות של הילדים בקהילה בה אנחנו חיים. התנדבות מרחיבה את יכולת ההקשבה שלנו לאחר ולשונה ויש לזה ערך עצום גם בהשתלבות במקומות עבודה.

קורסים והסמכות אונליין

מדהים שהגענו עד פה בלי להזכיר את הוירוס לשנת 2020: קורונה. הסיבה שעכשיו בחרתי לדבר על כך היא כמות ההכשרות שצצו על גבי הרשת בתקופה הזו. חברות עסקיות השכילו לעשות ופתחו בכל תחום הכשרות והסמכות אונליין בין מאות שקלים עד חינם אין כֶּסֶף! זה הזמן להרחיב את ההסמכות שלך ולהראות לכולם איך הזמן שלך מנוצל היטב והצמיחה האישית שלך חשובה לך. האינטרנט מציע הסמכות בכל תחום ואני אוסיף ואומר שגם לשכת התעסוקה מקדמת אותך.

הבושה מן השטן, חשוב לפנות לרכז/ת ההשמה שלך בלשכה ולקבל יותר פרטים על כך. וחברות עסקיות כבר אמרנו? כל ענקיות הטכנולוגיה כמו Google, Saleseforce, Oracle, Facebook, Udemy, LinkedIn, כולן שם ומספקות את הנוחות המירבית לביצוע קורסים והסמכות אונליין. לכל אחד יש המסלול שמתאים לו, ואם מחפשים ומתעניינים אפשר למצוא ה-כ-ל!

מרחיבים את קהילת הקשרים

אני יודעת שזו בקשה עצומה לצאת מהבית בתקופה כזו, אבל יש הרבה דרכים להרחיב את המעגלים וזה כולל נוכחות במדיות החברתיות: מגיבים, מעירים, פונים לאנשים חדשים, יוצרים קשרים חדשים ב-LinkedIn, משתתפים בפעילויות קהילתיות שונות וכך יוצאים מהקופסה גם בלי לצאת מהבית.

דרך אגב, אני הכי אוהבת OUTDOOR והכי בעד טבע, אבל אלו זמנים אחרים שמחייבים אותנו להכיר עם קצת פחות להתרועע, וזה אפשרי! ואם את/ה אוהב/ת ספורט, יש לך עכשיו הזדמנות וזמן גם להצטרף לקבוצת ריצה או ספורט קהילתי. הדרכים רבות ומגוונות להרחיב קשרים וגם כנסים וירטואליים זו רוטינה חשובה ולמצוא לפחות אחת לשבוע פעילות כלשהיא באמצעות פורום מקצועי, או MeetUp או Eventribe זה הכי קל שיש.

לאהוב

בחרתי לסיים בעצה הזו כי בעיניי זו מהות החיים. כשאנחנו פתוחים לאהבה: של בן הזוג, של הילד או שלנו להורים – יש לנו ערוץ פתוח לתקשורת. חוצמזה בתקופה מאתגרת כזו חשוב לאפשר לעצמך(!) להישען, לזכור שיש בך המון כוחות אבל גם משפחה וחברים שאוהבים אותך ואפשר להישען עליהם. 

חשוב לדבר על התהליך הזה עם האהובים שלך גם כדי שתבינ/י טוב יותר את עצמך וגם בכך שתפתחי ערוץ להקשיב לאחרים. ההקשבה מלמדת גם על עצמנו ואסיים ואומר – לא לשכוח לאהוב את עצמך! זוהי תקופה של חיפוש והרחבת אופקים, ועליך להעריך את עצמך על הצעדים האמיצים ועל הדרך שאת/ה עושה.

אז המון בהצלחה בדרך להגשמת מטרות 😊
שתפו כתבה זו:
שתפו כתבה זו:

תוכן עניינים

שליחת קורות חיים

גם אם לא מצאתם משרה מתאימה

מלאו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם

חבר מביא חבר

המליצו לחבר על מדולה ותרוויחו גם

מלאו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם

הסוכן החכם שלי

מעכשיו לא תפספסו שום דבר!

מלאו את הפרטים ונשלח לכם עדכונים ומשרות חדשות מותאמות עבורכם

תודה רבה!
הטופס נשלח בהצלחה

קורות החיים שלך נבחנים לכל המשרות ברלוונטיות במדולה. אין צורך להגיש שוב.

דילוג לתוכן