5 טיפים: איך לבחור את המקום הבא שלנו בהייטק?

שתפו כתבה זו:

איך בוחרים את המקום הבא שלנו בהייטק? לא פעם, ההחלטה לא כזו פשוטה. הנה 5 טיפים מניסיוננו, שעשויים לסייע לכם ולכן בתהליך. בהצלחה!

1.להכין רשימה של דברים שהם "מאסט" מבחינתנו, שעליהם לא נוותר –

זה יכול להיות למשל: חשוב לי להיות במקום בו אוכל להתפתח מקצועית, שמשתמש בטכנולוגיות מסויימות, שיאפשר לי את השכר שנחוץ לי לקבל בשלב הזה בחיים, שיאפשר לי לשלב עבודה מהבית ולחסוך שעות על הכביש, ועוד…

ייתכן ואף חברה לא תתאים לנו הבחינות, אך ברגע שנדע מהם "הדברים שעליהם אנחנו לא מוותרים/ות", הבחירה תהפוך ברורה וקלה יותר.

2.לכבות קולות רקע ולתת לעצמנו מרווח ומרחב לחשיבה –

להתנתק קצת מהלינקדאין זה לגמרי לא רעיון רע מעת לעת, וזה ייתן לנו מרחב שקט לקבל את ההחלטה הנכונה עבורנו ולנתח את המצב. תמיד אפשר להתייעץ עם קולגות/מכרים ומשפחה, אבל גם כדאי לקחת את העצות האלו בעירבון מוגבל. רק אנחנו יודעים ורק לנו יש את האינטואיציה לדעת מהו המקום הנכון עבורנו. לפעמים ממש נרגיש את זה בבפנוכו של הבטן.

3.רגע לפני ההחלטה על העתיד, לנתח את העבר שלנו –

ברטרוספקטיבה לאחור – ממה הכי נהנינו? ממה פחות? מה היו רגעי השיא שלנו ומה הפך אותם לכאלה? מה היו רגעי השפל שלנו ומה הפך אותם לכאלה? הסתכלות על העבר תאפשר לנו לחדד מהם הדברים שאנחנו מזמנים לנו בעבודה הבאה. למשל – האם נהנינו לעבוד בסטארטאפ קטן או שאולי היה לנו קשה מדי עם ה-WLB? האם אהבנו להוביל מקצועית חברי צוות או שדווקא נהנינו להיות חברי/ות צוות מן המניין?   

4.רגע של תרבות – לערוך מחקר קצר על החברה ועל הערכים שלה.

יש מגוון אפשרויות ודרכים לעשות מחקר כזה – למשל, נוכל לקרוא בלינקדאין את תיאור האודות של החברה ולעבור על ה-Feed ברשתות החברתיות, לקרוא עליה כתבות מהזמן האחרון, לדבר עם חברים/מכרים שעובדים בה. Dharmesh Shah, המייסד וה-CTO של Hubspot אמר פעם: “No culture is right or wrong — unless it’s right or wrong for you.” הוא הוסיף שמכיוון שתרבות בחברה לא פעם משקפת את המנהיגים שלה, דרך מצוינת להבין תרבות היא לבחון את העומדים והעומדות בראשה. נוכל לחפש בכירי ובכירות החברה בלינקדאין, ולנסות להבין מאיזה רקע הם מגיעים/ות, מהם עולמות התוכן שמעניינים אותם/ן, ההשכלה, והדרך שבה הקריירה שלהם התפתחה. הוא נותן דוגמה: אפשר להניח שמייסד ומנכ"ל שהקים חמש חברות שונות ב-12 השנים האחרונות יעריך החלטות מהירות ומחשבה יזמית. צאו לחקור!

5.לראיין את המראיינים – כשאנחנו מתראיינים לחברה זה במטרה לבחון התאמה שלנו אליה, אבל זו גם הזדמנות מצויינת לבחון את ההתאמה שלה אלינו. אפשר וכדאי לבדוק עם המראיינים/ות סוגיות שחשובות לנו. נוכל לשאול למשל: מהם ההישגים הכי גדולים של החברה בתקופה האחרונה? איזה אופקים לפיתוח עובדים מוצעים? ואפילו – לבקש להסתובב במשרד ולהתרשם מהאווירה. אם חוזרים לסעיף מספר 1 – נוכל לשאול כל מה שחשוב לנו לדעת על מנת להבין האם הדברים שעליהם אנחנו לא מוכנים להתפשר, יכולים להתקיים בחברה שאליה אנחנו מתראיינים.   

6.לא להתעלם מנורות אדומות – זה יכול להיות ריאיון שהתקיים לדעתנו בחוסר כבוד או בחוסר סדר, תהליכים מסורבלים מצד ה-HR, שיחה לא זורמת עם המנהל/ת המקצועי/ת העתידי/ת, או תחושה שהחברה לא יציבה וללא כיוון. כל אלה דברים שיכולים לצוף בזמן התהליכים, ועשויים לסמן כיוון כללי שפחות רצוי מבחינתנו. וכמו שאומרת דניאלה ספקטור – כל הדברים היפים באמת מתגלים בזמנם. אולי זה פשוט עדיין לא המקום עבורנו.

שתפו כתבה זו:

שליחת קורות חיים

גם אם לא מצאתם משרה מתאימה

מלאו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם

חבר מביא חבר

המליצו לחבר על מדולה ותרוויחו גם

מלאו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם

הסוכן החכם שלי

מעכשיו לא תפספסו שום דבר!

מלאו את הפרטים ונשלח לכם עדכונים ומשרות חדשות מותאמות עבורכם

תודה רבה!
הטופס נשלח בהצלחה

קורות החיים שלך נבחנים לכל המשרות ברלוונטיות במדולה. אין צורך להגיש שוב.

דילוג לתוכן